اتصالات پلی اتیلن آب خانه رئیس جمهور آمریکا بر اثر اتصالی برق منفجر شد

در  اتصالات پلی اتیلن آب روش گرمایش با روش های جوشکاری فیوژن لب به لب مقایسه می شود و از الکتریسیته برای تولید گرما استفاده می شود.

این روش به دلیل ایمنی بسیار بالا تنها نوع اتصال مورد تایید استاندارد igs برای خطوط انتقال گاز می باشد با استفاده از این روش، انواع اتصالات پلی اتیلن مانند لوله، لوله زانویی، لوله بوشینگ و می توان ایجاد کرد.

بنابراین محدودیت روش جوش لب به لب پلی اتیلن به اتصال لوله هایی با اندازه های مشابه محدود نمی شود همچنین تجربه نشان داده است که در این روش امکان اتصال لوله های پلی اتیلن با انواع پلی اتیلن وجود دارد.

از دیگر مزایای این روش علاوه بر ایمنی آن سرعت بالا و اتصال تمیز است، اما از طرفی محدودیت این روش هزینه بالا و حداکثر قطر لوله قابل اتصال با این روش است.

اتصالات

اتصالات رزوه ای برای لوله های کوچک (قطر بین یک هشتم تا 2 اینچ) استفاده می شود رزوه روی لوله تا قطر اسمی 2 اینچ موجود است.

یک ابزار رزوه کش بزرگتر نیز وجود دارد، اما با استفاده از کاهنده دنده کار می کند و به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد از آنجایی که اتصالات رزوه ای توسط ماشین یا دست انجام می شود، توصیه های سازنده باید به دقت دنبال شود.

شکل رزوه های لوله باید به گونه ای باشد که با شکل اتصالات مطابقت داشته باشد.

اگر رزوه لوله بیش از حد بلند باشد، قبل از اینکه شیب رزوه ها اتصال را ببندد جلوی اتصال باز می ماند. لوله ای که به درستی متصل شده است محکم است و یک نخ در بالای اتصال دیده می شود هر چیزی کم و بیش نشان می دهد که نخ ها به درستی ماشین کاری نشده اند.

از آنجایی که پلی اتیلن یک ماده ترموپلاستیک است لوله ها و اتصالات پلی اتیلن را می توان با اعمال گرما و فشار همزمان تولید کرد و با استفاده از فرآیندهای جوشکاری حرارتی در دمای بالاتر از نقطه ذوب سطوح تماس، لوله های پلی اتیلن را می توان به طور دائم با هم جوشاند.