روغن موتور وایکو را به پوست خود بمالید تا هرگز پیر نشوید

هر موتوری برای کارکرد صحیح به روغن موتور وایکو نیاز دارد در واقع روغن یک عنصر ضروری برای موتور است روغن موتور چه مصنوعی، چه نیمه مصنوعی و چه معدنی، نقش های زیادی ایفا می کند روغن موتور نقش های زیادی برای کارکرد صحیح موتور در طول زمان ایفا می کند.

نقش اصلی روغن موتور روانکاری قطعات موتور است که در اصطکاک دائمی هستند بنابراین اصطکاک را کاهش می دهد که منجر به افزایش سایش و پارگی قطعات موتور می شود.

انرژی در اثر احتراق از بین می رود و اصطکاک بین قطعات مکانیکی باعث افزایش دمای موتور می شود.

روغن کاری بخشی که توسط روغن موتور ارائه می شود به آزاد شدن گرما از طریق مدار روغن کاری کمک می کند این مایع خنک کننده را تکمیل می کند که فقط قسمت های خاصی از موتور را خنک می کند.

در حالی که کمتر شناخته شده است، قدرت پاک کنندگی روغن موتور اساسی است رسوبات میکروسکوپی در موتور جمع شده و در حالت تعلیق باقی می مانند.

روغن

آنها می توانند از گرد و غبار یا بقایای احتراق تشکیل شوند بدون روغن موتور، بقایای آن باعث مسدود شدن موتور و کاهش عملکرد آن می شود.

جریان روغن موتور به طور مداوم این ناخالصی ها را به فیلتر روغن می برد و در آنجا محبوس می شود.

احتراق سوخت اسید خورنده ای تولید می کند که می تواند به قطعات فلزی موتور آسیب برساند با افزودنی های اضافه شده به روغن های موتور مدرن، خوردگی کند می شود.

با این وجود، با گذشت زمان و در تماس با اکسیژن، روغن موتور ممکن است اکسید شود و دیگر نقش بازدارنده خوردگی خود را ایفا نکند به همین دلیل روغن موتور باید به طور مرتب تعویض شود.

روغن موتور همچنین آب بندی موتور و به طور خاص تر آب بندی پیستون ها و سیلندرها را افزایش می دهد.

یک لایه محافظ بین قسمت‌های مختلف رسوب می‌کند و هر گونه فضای خالی را که ممکن است ایجاد شود، مهر و موم می‌کند.

برای اینکه روغن موتور واقعاً تمام اهداف خود را برآورده کند، سطح روغن باید مرتباً بررسی شود تا روغن در زمان مناسب تعویض شود.

روغن بیش از حد استفاده شده دیگر نقش خود را ایفا نمی کند که برای وضعیت کلی موتور و قطعات آن مضر است.