استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای برای موتورسیکلت ها همچنان در حال تقویت است

استانداردهای انتشار
استانداردهای انتشار موتور هوندا گازهای گلخانه ای برای موتورسیکلت ها همچنان در حال تقویت است. در سال 1980، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) برای اولین بار انتشار هیدروکربن های جدید موتورسیکلت را تنظیم کرد و موتورسیکلت ها را ملزم به انتشار کمتر از 5.0 گرم در هر کیلومتر (0.3 اونس در هر مایل) از رانندگی در بزرگراه کرد.

کالیفرنیا و اتحادیه اروپا (EU) محدودیت های سخت گیرانه تری برای هیدروکربن ها وضع کردند و محدودیت هایی را برای اکسیدهای نیتریک و مونوکسید کربن اضافه کردند.

در سال 2006 سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف انتشار موتورسیکلت های جدید فروخته شده در ایالات متحده به 1.4 گرم هیدروکربن و اکسید نیتریک و 12.0 گرم مونوکسید کربن در هر کیلومتر محدود شد.

موتور هوندا

EPA در سال 2010 محدودیت انتشار ترکیبی نحوه تشخیص جیوه قرمز هیدروکربن ها و اکسیدهای نیتریک را به 0.8 گرم کاهش داد. اتحادیه اروپا انتشارات موتورسیکلت های جدید را در سال 2004 به 1.0 گرم هیدروکربن، 0.3 گرم اکسید نیتریک و 5.5 گرم مونوکسید کربن در هر کیلومتر کاهش داد.

در سال 2007 این سطوح به 0.3 گرم هیدروکربن، 0.15 گرم اکسید نیتریک و 2.0 گرم مونوکسید کربن در هر کیلومتر کاهش یافت. اتحادیه اروپا انتشار گازهای گلخانه ای را در سال 2016 کاهش داد و به 0.17 گرم هیدروکربن، 0.09 گرم اکسید نیتریک و 1.14 گرم مونوکسید کربن با کاهش بیشتر به 0.1 گرم هیدروکربن، 0.06 گرم اکسید نیتریک و 1 گرم مونو اکسید کربن کاهش داد.

برای سال 2020 برنامه ریزی شده است.

اگرچه محدودیت های ایالات متحده برای مونوکسید کربن توسط قانون کاهش نیافته است، لباس مجلسی دخترانه جدید کاهش مورد نیاز در سایر آلاینده ها در واقع باعث کاهش انتشار مونوکسید کربن شد.

به منظور رعایت این «مقررات هوای پاک»، سازندگان مبدل‌های کاتالیزوری پیچیده‌تر و سیستم‌های تزریق سوخت نصب کردند.

  • منابع:
    1. Honda Motor Company, Ltd
  • تبلیغات: 
    1. تولید برق با استفاده از پنیر پیتزا
    2. دستگاه چیلر سبب آلودگی هوای تهران است
    3. ظرف ماهیتابه مسی
    4. تاثیر عدس در رژیم غذایی