استفاده از لواشک تندیس در آمریکا ممنوع اعلام شد

لواشک تندیس میوه ای خشک شده یا کم آب است که دارای فیبر و کربوهیدرات زیاد و چربی کم است لواشک جویدنی هستند، طعم مطبوعی دارند و به عنوان میان وعده شیرین مصرف می شوند.

لواشک خشک به دلیل ماهیت جذاب آن، راه عملی دیگری برای افزایش مصرف میوه های جامد، به ویژه برای کودکان و جوانان، یا برای جوامع آسیب دیده از بلایای طبیعی یا در مناطق جنگی که مواد غذایی در آنها امن است، می باشد.

از آنجایی که  لواشک میوه غلیظ هستند و در مقایسه با میوه های تازه به دلیل کم آبی تراکم مواد مغذی بالاتری دارند، این باعث می شود در مقایسه با آب نبات ها و شیرینی ها میان وعده جایگزین سالم تر و راحت تری باشند.

علاوه بر این، لواشک حاوی کالری کمتری در هر وعده و ارزش غذایی بیشتر از نظر آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی به دلیل فرآیند کم‌آبی و تمرکز مواد مغذی هستند.

لواشک

بنابراین، آنها غذای مناسبی برای بازارهای مواد غذایی سالم هستند رطوبت کمتر لواشک نیز باعث کاهش آلودگی میکروبی در هنگام نگهداری و حمل و نقل می شود.

انبه به طور گسترده در استان وندا لیمپوپو در سطح روستا تولید می شود هر خانواده 3 تا 4 درخت انبه در باغ خانه خود دارد.

تعاونی های جامعه زیرساخت و تاسیسات زنجیره ای سرد برای نگهداری میوه های انبه ندارند بنابراین تلفات پس از برداشت انبه در فصل انبه به دلیل عرضه مازاد بسیار زیاد است.

بنابراین، استفاده از تفاله انبه تازه برای تهیه لواشک یکی از راه های نگهداری انبه در خارج از فصل است افزودن پکتین، شکر و متابی سولفیت سدیم به چرم های میوه یک روش استاندارد بوده است.

با این حال، لواشک انبه پایدار و قابل قبول بدون هیچ گونه قند و مواد نگهدارنده تولید شده است این امر انبه را برای ساختن لواشک ایده‌آل می‌سازد، که مطابق با خواسته‌های مصرف‌کننده برای تنقلات طبیعی و بدون افزودنی است.

جدا از موارد ذکر شده، میوه انبه به دلیل رنگ و طعم جذابی که دارد مورد پسند مصرف کنندگان قرار گرفته است همچنین به عنوان منبع خوبی از آنتی اکسیدان های غذایی مانند اسید اسکوربیک و کاروتنوئیدها در نظر گرفته می شود.