استفاده از نخود ریز فله در تولید آب سنگین

محققان بر این باورند که نخود ریز فله ممکن است در شام و مصر باستان منشا گرفته باشد آنها نوعی نبض هستند دانه های خوراکی خشک درون غلاف حبوبات.

مانند سایر حبوبات مانند عدس، نخود نیز سرشار از فیبر و پروتئین است آنها همچنین حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی کلیدی هستند.

این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا نخود می تواند یک انتخاب سالم باشد و چگونه با آن طبخ کنید نخود حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی از جمله پروتئین است که برای سلامت استخوان، ماهیچه و پوست ضروری است.

برای افرادی که گوشت نمی‌خورند یا مصرف گوشت را کاهش می‌دهند مثلاً یک غذای نخود و برنج می‌تواند مقدار قابل‌توجهی پروتئین به رژیم غذایی کمک کند یک فنجان نخود تقریباً یک سوم پروتئین مورد نیاز روزانه یک بزرگسال را تامین می کند.

مواد مغذی موجود در نخود همچنین ممکن است به پیشگیری یا سودمندی چندین بیماری کمک کند که در زیر فهرست می کنیم.

نخود

یک فنجان نخود با وزن 164 گرم (گرم)، 12.8 گرم فیبر دارد دستورالعمل های غذایی 2020-2025 برای آمریکایی ها توصیه می کند که بزرگسالان بسته به سن و جنس، روزانه 25.2 تا 28 گرم فیبر مصرف کنند.

فیبر ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد و انجمن دیابت آمریکا حبوباتی مانند نخود را به عنوان منبع فیبر غذایی توصیه می کند.

یک بررسی در سال 2018 از متاآنالیزها نشان داد که رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است به کاهش سطح گلوکز خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

یک بررسی در سال 2021 از مطالعات به این نتیجه رسید که خوردن حبوبات در طولانی مدت ممکن است به بهبود کنترل قند خون، کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و کمک به تنظیم وزن بدن کمک کند.

نخود همچنین می تواند در برنامه غذایی سالم دیابت نقش داشته باشد.

آهن، کلسیم و سایر مواد مغذی موجود در نخود همگی می توانند به ساختار و استحکام استخوان سالم کمک کنند حبوباتی مانند نخود می تواند در رژیم غذایی افرادی که می خواهند از پوکی استخوان جلوگیری کنند، نقش داشته باشد.