با خرید نمک صورتی هیمالیا به کل دنیا سفر کنید

هم نمک خوراکی و هم نمک صورتی هیمالیا بیشتر از کلرید سدیم تشکیل شده اند اما نمک صورتی هیمالیا تا 84 ماده معدنی و عنصر کمیاب دیگر دارد.

اینها شامل مواد معدنی معمولی مانند پتاسیم و کلسیم و همچنین مواد معدنی کمتر شناخته شده مانند استرانسیم و مولیبدن است.

یک مطالعه محتویات معدنی انواع مختلف نمک از جمله نمک صورتی هیمالیا و نمک معمولی خوراکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

همانطور که می بینید، نمک سفره ممکن است سدیم بیشتری داشته باشد، اما نمک صورتی هیمالیا حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن بیشتری است.

با این وجود، مقادیر این مواد معدنی در نمک صورتی هیمالیا بسیار بسیار اندک است.

نمک

آنها در مقادیر بسیار کمی یافت می شوند که برای مثال، 3.7 پوند (1.7 کیلوگرم) نمک صورتی هیمالیا برای بدست آوردن مقدار توصیه شده روزانه پتاسیم لازم است. نیازی به گفتن نیست، این مقدار غیر واقعی نمک برای مصرف است.

در بیشتر موارد، مواد معدنی اضافی موجود در نمک صورتی هیمالیا در مقادیر کمی یافت می‌شوند که بعید است هیچ مزیتی برای سلامتی به همراه داشته باشند.

با وجود این واقعیت که نمک صورتی هیمالیا حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی اضافی است بسیاری از مردم هنوز ادعا می کنند که می تواند تعدادی از فواید سلامتی را ارائه دهد.

حقیقت این است که اکثر این ادعاها هیچ تحقیقی برای حمایت از آنها ندارند برخی از ادعاهای مربوط به کاربردهای غیر رژیمی نمک صورتی هیمالیا ممکن است بر اساس تحقیقات باشد.

استفاده از غارهای نمکی به عنوان درمانی برای بیماری های مختلف ریوی در چند مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که می‌تواند فوایدی داشته باشد، اما به طور کلی، تحقیقات دقیق‌تری برای بررسی اثربخشی آنها مورد نیاز است.

از سوی دیگر، برخی از این ادعاهای سلامتی در واقع فقط عملکرد طبیعی کلرید سدیم در بدن هستند، بنابراین شما از هر نوع نمکی این فواید را دریافت خواهید کرد.

برای مثال، محققان دریافته‌اند که رژیم‌های بسیار کم نمک ممکن است به مشکلات خواب کمک کنند.

این نشان می دهد که ممکن است مقدار کافی نمک برای خواب با کیفیت لازم باشد. با این حال، این مطالعه نمک صورتی هیمالیا را بررسی نکرد و احتمالاً تابعی از کلرید سدیم در هر نمکی است.