خیارشور قوطی در بازار توسط قاچاقچیان شبانه دزدیده شد

خیارشور قوطی به عنوان خنک کننده معده ما عمل می کند فیبر محلول در خیار به کند کردن هضم کمک می کند همچنین، محتوای بالای آب موجود در خیار، مدفوع ما را نرم می کند، از یبوست جلوگیری می کند و حرکات روده ما را منظم نگه می دارد.

خیار برای کاهش سطح قند خون شناخته شده است، بنابراین در مدیریت و پیشگیری از دیابت مفید است.

خیار حاوی 96 درصد آب است و کالری کمی دارد. 100 گرم خیار فقط 15.5 کالری دارد آب زیاد و محتوای کم کالری خیار به کاهش وزن کمک می کند.

خیار می تواند زیبایی را افزایش دهد و اثرات خوبی بر روی پوست داشته باشد استفاده از آب خیار روی پوست آن را نرم و درخشان می کند.

اثرات ضد التهابی خیار به طور طبیعی پوست ما را روشن می کند و برنزه شدن را کاهش می دهد همچنین چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد.

خیار

فیبر موجود در خیار از سرطان روده بزرگ محافظت می کند همچنین کوکوربیتاسین موجود در خیار دارای خواص ضد سرطانی است.

خیار حاوی سیلیس است که برای مراقبت از مو و ناخن بسیار عالی است. آنها به تقویت ناخن ها کمک می کنند و از شکنندگی آنها جلوگیری می کنند.

علاوه بر این، فیتوکمیکال‌های موجود در خیار باکتری‌های موجود در دهان را که باعث بوی بد دهان می‌شوند، از بین می‌برند.

کوماراسوامی نشان داد که خیار زرد دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری است در حالی که خیارهای سبز و سفید دارای خاصیت آنتی اکسیدانی پایینی هستند.

فعالیت آنتی اکسیدانی به دلیل کاروتنوئیدها، فلاونوئیدهای فنلی، تانن ها، پلی فنول ها و لیکوپن موجود در آن است مالک و همکاران مطالعه ای بر روی فعالیت سیتوتوکسیک عصاره خیار در اتانول انجام داد.

خیار یک غذای عالی و غیر معمول است یک فنجان خیار حاوی 16 کالری با پوست آن (15 بدون) و 4 درصد از پتاسیم روزانه، 3 درصد از فیبر روزانه و 4 درصد از ویتامین C روزانه شما بود.

خیار همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامین K، ویتامین C، منیزیم بود. پتاسیم، منگنز و ویتامین A از جمله ویتامین K برای سلامت استخوان بسیار مهم است.