دختری کشک محلی گوسفندی را به جای ادکلن استفاده می کند

شاید یکی از معتبرترین ادعاهای مربوط به کشک محلی گوسفندی و سلامت مو توانایی این محصول در نرم و مرطوب کردن موهای شما باشد همچنین ممکن است متوجه کاهش موخوره شوید.

علاوه بر داشتن پوست سر سالم موهای شما برای دست نخورده ماندن به قدرت تکیه دارند تا بتوانند به درستی رشد کنند برای این منظور برخی معتقدند کشک ممکن است به رشد مو کمک کند.

تصور می‌شود که ویتامین‌های B تا حدی در اینجا اعتبار دارند زیرا می‌توانند رشد مو را با سرعت بیشتری تقویت کنند به ویژه بیوتین (ویتامین B-7) همراه با سایر مواد موجود در فرآورده های شیر مانند روی، باعث افزایش رشد مو می شود.

در حالی که هیچ مطالعه ای کشک را با درمان آسیب مو مرتبط نکرده است، یک محصول شیر دیگر، ماست، به عنوان یک درمان سنتی خاورمیانه برای آسیب و افزایش رشد استفاده شده است.

کشک

برای آزمایش پوست خود، آزمایش کشک را روی آرنج داخلی خود انجام دهید و 30 دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا پوست ملتهب می شود یا خیر.

کلید بهره مندی از مزایای ادعایی کشک، ترکیب آن با سایر مواد شناخته شده برای موی سالم است.

شاید بیشترین روشی که برای استفاده از کشک در موهایتان گزارش شده است، ماسک مو است کشک با سایر مواد طبیعی مانند عسل، روغن زیتون یا آلوئه ورا ترکیب می شود.

مواد چرب مانند تخم مرغ، مایونز و آووکادو نیز ممکن است به کاهش موخوره کمک کنند.

هنگامی که ماسک خود را با هم مخلوط کردید، آن را به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید یک کلاه دوش روی سر خود بگذارید و اجازه دهید مخلوط به مدت 30 دقیقه بماند. قبل از ادامه روتین شامپو و نرم کننده خود را بشویید.

اگر به دنبال درمان شوره سر و سایر مشکلات پوست سر هستید، می توانید کشک را با مقدار کمی اسیدهای گیاهی ترکیب کنید.

ترکیبات احتمالی شامل کشک و لیمو یا کشک و سرکه سیب است به طور مستقیم روی پوست سر بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

همچنین توجه به این نکته مهم است که کشک سنتی با آب لیمو یا سرکه تهیه می شود و باعث اسیدی شدن محصول می شود هنگام خرید کشک آماده، برچسب مواد را به دقت بررسی کنید.