دستگاه جوش جیبی ادون که موجب تصادف زنجیره ای شد

از دستگاه جوش جیبی ادون برای ساخت ساختمان های فولادی استفاده می شود که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در فولاد و پول می شود.

علاوه بر ساختمان سازی، سازه های عظیم مانند برج های فولادی و غیره نیز برای ساخت نیاز به جوشکاری دارند.

مانند کشتی‌ها، هواپیماها در روزهای اولیه با پرچ کردن تولید می‌شدند اما با معرفی موتورهای جت، جوشکاری به طور گسترده برای ساختار هواپیما و برای اتصال ورق پوست به بدنه استفاده می‌شد.

وسایل نقلیه فضایی که باید با گرمای اصطکاکی و همچنین دماهای پایین مواجه شوند، به پوست بیرونی و سایر بخش‌های مواد ویژه نیاز دارند این مواد با موفقیت کامل با دستیابی به ایمنی و قابلیت اطمینان جوش داده می شوند.

راه‌آهن‌ها از جوشکاری برای ساخت واگن‌ها و واگن‌ها، لاستیک‌های چرخ برای گذاشتن خطوط راه‌آهن جدید توسط دستگاه‌های جوش لب به لب متحرک و تعمیر مسیرهای ترک خورده آسیب دیده با جوش حرارتی استفاده می‌کنند.

دستگاه

تولید قطعات خودرو مانند شاسی، بدنه و ساختار آن، مخازن سوخت و اتصال لولاهای درب نیاز به جوشکاری دارد.

از تولید تا توزیع و استفاده از انرژی الکتریکی، جوشکاری نقش مهمی ایفا می کند اجزای سیستم تولید برق آبی و بخاری مانند پنستوک ها، دروازه های کنترل آب، کندانسورها، دکل های انتقال برق و تجهیزات سیستم توزیع با جوشکاری ساخته می شوند.

پره های توربین و پره های خنک کننده نیز با جوشکاری به یکدیگر متصل می شوند صنایع الکترونیک از جوشکاری به میزان محدودی مانند اتصال سرنخ‌های ترانزیستورهای خاص استفاده می‌کنند، اما سایر فرآیندهای اتصال مانند لحیم کاری و لحیم کاری به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لحیم کاری برای اتصال قطعات الکترونیکی به بردهای مدار چاپی استفاده می شود لحیم کاری رباتیک برای اتصال قطعات به مدار چاپی کامپیوتر، تلویزیون، تجهیزات ارتباطی و سایر تجهیزات کنترلی و غیره بسیار رایج است.

کره‌های راکتور هسته‌ای، خم‌های خط لوله که دو لوله حامل آب سنگین و سایر اجزا را به هم متصل می‌کنند برای عملیات ایمن و قابل اطمینان نیاز به جوشکاری دارند.