شخصی با روغن بادام اصل همسر خود را به قتل رساند

روغن بادام اصل با طیف گسترده ای از مزایای بالقوه سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و تثبیت سطح قند خون مرتبط است.

تصور می شود بادام کامل به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند و روغن بادام ممکن است برای سلامتی شما نیز مفید باشد.

روغن بادام از 70 درصد چربی تک غیراشباع تشکیل شده است که در مورد اثرات آن بر سلامت قلب تحقیق شده است.

نشان داده شده است که چربی های تک غیراشباع سطح کلسترول HDL “خوب” را افزایش می دهند.

HDL نوعی پروتئین است که کلسترول را از شریان‌ها دور می‌کند و آن را به کبد می‌برد و در آنجا تجزیه شده و از بدن دفع می‌شود نشان داده شده است که سطوح سالم کلسترول HDL به محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می کند.

روغن

هم بادام و هم روغن بادام سطح کلسترول بد LDL و کلسترول کل را کاهش می دهند.

سطوح بالای کلسترول LDL و کلسترول تام از عوامل خطر بیماری قلبی محسوب می شوند کاهش این سطوح می تواند به حفظ سلامت قلب کمک کند.

در یک مطالعه کوچک، رژیم غذایی غنی از روغن بادام به طور قابل توجهی سطح LDL و کلسترول کل را کاهش داد در حالی که کلسترول HDL را تا 6 درصد افزایش داد.

روغن بادام منبع عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین E است در واقع 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) از این روغن آجیل، 26 درصد از مصرف روزانه توصیه شده را تامین می کند.

ویتامین E گروهی از هشت ترکیب محلول در چربی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است این ترکیبات از سلول ها در برابر مواد مضری به نام رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

در حالی که رادیکال های آزاد برای سلامتی ضروری هستند اگر تعداد آنها در بدن بیش از حد افزایش یابد می توانند باعث آسیب شوند.

اضافه بار رادیکال های آزاد منجر به آسیب اکسیداتیو می شود و با تعدادی از بیماری های مزمن از جمله سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

مطالعات نشان داده اند که مصرف بیشتر ویتامین E می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و کاهش شناختی در افراد مسن کمک کند.