قاچاق کیوی در عراق موجب کاهش قیمت آن در بازار شده است

کیوی در عراق علاوه بر اینکه حاوی مواد مغذی آنتی اکسیدانی ویتامین C و ویتامین E است منبع عالی از ترکیبات گیاهی است که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در بدن دارد.

مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی سرشار از کاروتنوئید ممکن است به محافظت در برابر بیماری‌های خاص، از جمله بیماری‌های قلبی کمک کنند.

بررسی 69 مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر رژیم غذایی و غلظت بالای کاروتنوئیدها، ویتامین C و ویتامین E در خون با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان کل و مرگ به هر علت مرتبط است.

کیوی سرشار از تمام این مواد مغذی است به علاوه، مطالعه‌ای که شامل داده‌هایی روی بیش از 17000 بزرگسال بود، نشان داد کسانی که رژیم‌های غذایی‌شان غنی از کاروتنوئیدهای کل بود، خطر کمتری برای علائم افسردگی داشتند.

کیوی

کیوی همچنین حاوی ترکیبات پلی فنل مانند اسید کافئیک و اسید کلروژنیک است که اثرات ضدالتهابی در روده و سراسر بدن دارد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ظرفیت کل آنتی اکسیدانی کیوی بیشتر از بسیاری از میوه های محبوب از جمله سیب، گریپ فروت و گلابی است.

مصرف یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه هایی مانند کیوی یک راه هوشمندانه برای حمایت از سلامت قلب است.

مطالعات نشان می دهد که خوردن کیوی به طور خاص می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی از جمله فشار خون بالا کمک کند.

یک مطالعه اثرات خوردن کیوی یا سیب را در 118 فرد مبتلا به فشار خون طبیعی بالا یا فشار خون بالا در مرحله یک بررسی کرد.

افرادی که به مدت 8 هفته در روز سه کیوی مصرف کردند در پایان مداخله در مقایسه با افرادی که یک سیب در روز می خوردند فشار خون پایین تری داشتند.

یک مطالعه در سال 2012 روی 102 مرد سیگاری انجام شد که شرکت کنندگان به مدت 8 هفته روزانه سه کیوی مصرف کردند.

افرادی که این کار را انجام دادند، در مقایسه با گروه کنترل، فشار خون و تجمع پلاکت‌ها یا تجمع پلاکت‌ها در خون را کاهش دادند.