لیمو ترش باریج 75 باعث مرگ کودک 2 ساله شد

لیمو ترش باریج 75 ، یکی از مرکبات، از درختی (Citrus limon) از خانواده پرتقال احتمالاً بومی هند است. درختی کوچک (به ارتفاع حدود 15 فوت/5 متر) با شاخه‌های خاردار و شکوفه‌های سفید با لبه‌های بنفش، به آب و هوای معتدل و مساوی نیاز دارد.

محصول اروپایی در جزایر و سواحل مدیترانه متمرکز است. در ایالات متحده، لیمو به طور عمده در کالیفرنیا، آریزونا و فلوریدا رشد می کند. درختان پربار هستند و در شرایط ایده آل می توانند میوه های رسیده را عملاً در تمام سال تولید کنند.

در ایالات متحده، میوه را در حالی که سبز است، با اندازه استاندارد از درخت جدا می کنند و لیموهای خوب را در اتاق های خنک و تاریک قرار می دهند تا به آرامی برسند.

پوست زرد، نازک و انعطاف پذیر می شود و کیفیت میوه مشابه زمانی است که روی درخت رسیده است. میوه ناقص به روغن لیمو، آب لیمو، اسید سیتریک، پکتین و سایر محصولات مفید تبدیل می شود.

انواع بدون دانه وجود دارد. لیمو شیرین مایر لیمویی است که با نارنگی یا پرتقال تلاقی داده شده است و لیمو پوندروسا هیبرید لیمو-سیترون است که میوه هایی به اندازه گریپ فروت دارد.

لیموها نسبت به سایر مرکبات دارای کیفیت نگهدارنده بهتری هستند و بنابراین حمل و نقل آسان تری دارند. این میوه سرشار از ویتامین است (به ویژه اسید اسکوربیک یا ویتامین C) و از دیرباز به عنوان یک پیشگیری کننده از اسکوربوت شناخته شده است.

لیموها طعمی با طراوت و اسیدی دارند. آنها در نوشیدنی های تابستانی مانند لیموناد و پانچ استفاده می شوند و اغلب به سرکه به عنوان یک ماده در سس ها و سس های سالاد ترجیح داده می شوند.

آب لیمو منبع اصلی اسید سیتریک است. روغن لیمو یا اسانس استخراج شده از پوست، معمولاً در حالی که سبز است، بیشتر در ایتالیا و فرانسه تولید می شود.