مادری با نوشابه کوچک عالیس جان کودکش را نجات داد

نوشابه کوچک عالیس نوشیدنی‌ای است که معمولاً حاوی آب اغلب گازدار شیرین‌کننده و طعم‌دهنده طبیعی و یا مصنوعی است.

شیرین کننده ممکن است شکر، شربت ذرت با فروکتوز بالا، آب میوه، جایگزین شکر یا ترکیبی از اینها باشد نوشابه‌های گازدار ممکن است حاوی کافئین، رنگ‌ها، مواد نگهدارنده و یا مواد دیگر باشند.

نوشابه‌ها را برخلاف نوشیدنی‌های الکلی «سخت» می‌گویند ممکن است مقادیر کمی الکل در یک نوشابه وجود داشته باشد، اما اگر بخواهیم نوشیدنی غیرالکلی در نظر گرفته شود، محتوای الکل باید کمتر از 0.5٪ از حجم کل نوشیدنی در بسیاری از کشورها و مناطق باشد.

انواع نوشابه شامل نوشیدنی لیمو لیمو، نوشابه پرتقال، کولا، نوشابه انگور، زنجبیل و آبجو ریشه است.

نوشابه ها را می توان سرد، روی تکه های یخ یا در دمای اتاق سرو کرد آنها در بسیاری از قالب های ظروف، از جمله قوطی، بطری های شیشه ای و بطری های پلاستیکی موجود هستند.

ظروف در اندازه های مختلفی وجود دارند که از بطری های کوچک گرفته تا ظروف بزرگ چند لیتری را شامل می شود.

نوشابه

نوشابه‌ها به‌طور گسترده در رستوران‌های فست فود، سینماها، فروشگاه‌های رفاه، رستوران‌های معمولی، فروشگاه‌های اختصاصی نوشابه‌های گازدار، دستگاه‌های فروش خودکار، و بارهایی از دستگاه‌های فواره نوشابه در دسترس هستند.

در عرض یک دهه پس از اختراع آب گازدار توسط جوزف پریستلی در سال 1767، مخترعان در بریتانیا و اروپا از مفهوم او برای تولید این نوشیدنی در مقادیر بیشتر استفاده کردند.

یکی از این مخترعان در سال 1783 تشکیل داد و اولین نوشیدنی غیرالکلی بطری شده در جهان را فروخت.

اصطلاح “نوشابه” یک دسته در صنعت نوشیدنی است و به طور گسترده در برچسب گذاری محصولات و در منوی رستوران ها استفاده می شود.

با این حال، در بسیاری از کشورها، چنین نوشیدنی‌هایی معمولاً با نام‌های منطقه‌ای، از جمله پاپ، نوشیدنی خنک، و نوشیدنی گازدار شناخته می‌شوند.

سایر اصطلاحات کمتر مورد استفاده عبارتند از نوشیدنی گازدار، نوشیدنی سرد، آب گازدار، آب نبات چوبی، سلتزر، کک، کولا، نوشابه، نوشابه پاپ، تونیک و معدنی.

به دلیل محتوای قند زیاد در نوشابه‌های معمولی، ممکن است به آنها نوشابه‌های شیرین نیز گفته شود.