مادر شوهری با برنج تهران عروسش را به قتل رساند

برنج تهران یک محصول عمده غلات است که بیش از نیمی از جمعیت جهان به عنوان غذای اصلی مصرف می شود.

مصرف برنج در کشورهای در حال توسعه و کشورهای آسیایی بسیار بالاست تقریبا 95 درصد از تولید برنج در کشورهای آسیایی انجام می شود و حدود نیمی از جمعیت جهان آن را مصرف می کنند.

کشت برنج در تولید کالای کشاورزی بعد از نیشکر و ذرت رتبه سوم را دارد این منبع اصلی انرژی رژیم غذایی 17 کشور در آسیا و اقیانوسیه، 9 کشور در آمریکای شمالی و جنوبی و 8 کشور در آفریقا است.

هند یکی از مراکز عمده تولید برنج است. مساحت کشت برنج در هند حدود 43388000 هکتار زمین را شامل می شود و برنج به ترتیب 780 و 689 کیلوکالری در هر نفر در روز از عرضه غذا در آسیا و هند را تشکیل می دهد.

برنج

علاوه بر این، هند یکی از بزرگترین کشورها از نظر مصرف انرژی از طریق کشاورزی است و برنج بخش عمده ای از آن را تشکیل می دهد.

برنج از نظر تنوع ژنتیکی غنی است و هزاران گونه در سرتاسر جهان رشد می کند و در حال حاضر هند خانه 6000 گونه است.

در اصل، هند تا سال 1970 بیش از 110000 گونه برنج داشت که در طول انقلاب سبز با تاکید بر کشت تک‌کشتی و محصولات ترکیبی از بین رفت.

شلتوک در رنگ های مختلف از جمله قهوه ای، قرمز، بنفش و حتی مشکی موجود است انواع رنگارنگ برنج به دلیل فواید سلامتی ارزشمند در نظر گرفته می شود. برنج صیقل نشده با سبوس آن نسبت به برنج سفید آسیاب شده یا صیقلی دارای مواد مغذی بالایی است.

با این حال، مصرف کنندگان برنج ترجیح می دهند برنج سفید صیقلی مصرف کنند، علیرغم این واقعیت که برنج قهوه ای حاوی مواد مغذی ارزشمندی است.

تجزیه و تحلیل دقیق در مورد محتوای مواد مغذی برنج نشان می دهد که ارزش غذایی بسته به عوامل مختلفی مانند سویه یا تنوع (به عنوان مثال سفید، قهوه ای، قرمز و سیاه بنفش)، کیفیت مواد مغذی خاکی که برنج در آن کشت می شود، متفاوت است.

از نظر تاریخی، 10000 سال پیش برنج به طور گسترده در دره های رودخانه های جنوب و جنوب شرقی آسیا کشت می شد و اعتقاد بر این است که منشأ آن احتمالاً در هند بوده است.