پدر مکانیک لنت ترمز فرانتک 206 را به عنوان زیر لفظی به دخترش داد

این روزها، رانندگان معمولاً بین سه نوع لنت ترمز فرانتک 206 انتخاب دارند: لنت ترمز سرامیکی در مقابل لنت ترمز نیمه فلزی در مقابل لنت ترمز ارگانیک همیشه اینطور نبود.

اولین استفاده از لنت ترمز به قرن نوزدهم باز می گردد برتا بنز مخترع معروف و همسر کارل بنز بنیانگذار مرسدس بنز با ایجاد اولین لنت ترمز از چرم برای ثبت اختراع اولیه خودرو خود در سال 1888 اعتبار دارد.

از آن زمان، مواد مورد استفاده برای ساخت لنت ترمز با پیشرفت تکنولوژی تکامل یافته است تا اواسط تا اواخر قرن بیستم، زمانی که ترمزهای درام به طور فزاینده ای با ترمزهای دیسکی مدرن جایگزین شدند، تولیدکنندگان شروع به تولید لنت های ترمز سرامیکی، فلزی و ارگانیک کردند که امروزه استفاده می شود.

لنت های ترمز در ترمزهای دیسکی در ابتدا از آزبست ساخته می شدند ماده ای که گرما را جذب می کند و برای سایش و پارگی لنت ترمز مناسب است.

لنت

با این حال آزبست کشف شد که یک سرطان‌زای بسیار قوی است و در افرادی که در معرض طولانی مدت قرار گرفته‌اند باعث سرطان می‌شود.

هنگامی که این لنت‌های ترمز مبتنی بر آزبست فرسوده می‌شدند آزبست را در هوا آزاد می‌کردند تا رانندگان ناآگاهانه آن را استنشاق کنند.

سازندگان متوجه شدند که آزبست ترکیبی امن برای استفاده در سیستم های ترمز نیست در نتیجه، لنت‌های ترمز ارگانیک یا لنت‌های ترمز ارگانیک غیرآزبست برای پر کردن شکاف ایجاد شدند.

لنت های ترمز ارگانیک که در حدود 67 درصد خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده به صورت استاندارد عرضه می شوند، از مخلوطی از الیاف و موادی مانند لاستیک، ترکیبات کربنی، شیشه یا فایبرگلاس و کولار ساخته شده اند و با رزین به هم متصل می شوند.

آنها نسبت به سایر انواع لنت ترمز مانند لنت فلزی گرد و غبار کمتری تولید می کنند و با قیمت پایین تری در دسترس هستند.

بر خلاف لنت ترمز پرفورمنس که عمدتاً در وسایل نقلیه سنگین و با کارایی بالا استفاده می شود، لنت های ترمز ارگانیک اصطکاک متوسطی را بدون گرمای زیاد ایجاد می کنند و برای رانندگانی که از اتومبیل خود برای رانندگی و رفت و آمد روزمره استفاده می کنند مناسب است.

لنت‌های ترمز ارگانیک نیز بی‌صدا هستند و فشار زیادی به روتورهای ترمز وارد نمی‌کنند، که این یک مزیت است زیرا تعمیر یا تعویض روتورهای ترمز در صورت آسیب دیدن معمولاً پرهزینه است.