پزشکی با نخود سیاه توانست سرطان را درمان کند

برای برخی افراد نخود سیاه به دلیل محتوای رافینوز، نوعی فیبر که می‌تواند به مشکلات گوارشی کمک کند، باعث درد معده، گاز و نفخ شود.

خیساندن و پختن لوبیای خشک می تواند محتوای رافینوز را کاهش دهد و هضم آنها را بسیار آسان کند.

قرص ها و قرص هایی که می توانند به جلوگیری از گاز و کاهش علائم کمک کنند نیز به طور گسترده در داروخانه ها و سوپرمارکت ها موجود هستند.

نخود سیاه همچنین حاوی مواد ضد مغذی مانند اسید فیتیک است که به مواد معدنی مانند آهن، روی، منیزیم و کلسیم متصل می شود و از جذب آنها در بدن جلوگیری می کند.

خوشبختانه، خیساندن و پختن نخود سیاه قبل از مصرف می تواند محتوای اسید فیتیک آنها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به افزایش جذب مواد مغذی کمک کند.

نخود

نخود سیاه چشم بسیار مغذی است و با بسیاری از فواید سلامتی چشمگیر همراه است به ویژه، آنها ممکن است به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و ارتقای سلامت گوارش کمک کنند.

آنها همچنین همه کاره، خوشمزه هستند و به راحتی در تعدادی از دستور العمل ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم گنجانده می شوند.

با توجه به محتوای پروتئین و فیبر محلول، افزودن نخود سیاه به رژیم غذایی شما یک راه عالی برای کاهش وزن است.

مشخص شده است که پروتئین، به ویژه، سطوح گرلین را کاهش می دهد، هورمونی که مسئول تحریک احساس گرسنگی است.

در همین حال، فیبر محلول نوعی فیبر است که قوام ژل مانندی ایجاد می کند و به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت می کند تا به شما کمک کند بین وعده های غذایی احساس سیری داشته باشید.

بر اساس یک مطالعه بر روی 1475 نفر، کسانی که به طور منظم لوبیا مصرف می کردند، در مقایسه با افراد غیر مصرف کننده، 23 درصد کمتر در معرض خطر افزایش چربی شکم و 22 درصد کمتر در معرض خطر چاقی قرار داشتند.

بررسی دیگری از 21 مطالعه به این نتیجه رسید که گنجاندن حبوبات، مانند نخود سیاه، در رژیم غذایی می تواند یک استراتژی کاهش وزن موثر باشد و ممکن است به کاهش درصد چربی بدن کمک کند.