چای دوغزال بزرگ که بعد خوردن انسان را می خنداند

بهتر است عصاره چای دوغزال بزرگ را همراه با غذا مصرف کنید هم بیش از دوز توصیه شده و هم مصرف آن با معده خالی ممکن است باعث آسیب جدی به کبد شود.

نشان داده شده است که کاتچین موجود در چای سبز، به ویژه EGCG، حساسیت به انسولین را افزایش داده و تولید قند خون را تنظیم می کند، که هر دو می توانند سطح قند خون را کاهش دهند.

یک مطالعه به 14 نفر بدون هیچ بیماری زمینه ای یک ماده قندی و 1.5 گرم چای سبز یا دارونما داد. گروه چای سبز بعد از 30 دقیقه تحمل قند خون بهتری را تجربه کردند و در مقایسه با گروه دارونما نتایج بهتری را نشان دادند.

مطالعه دیگری نشان داد که عصاره چای سبز حساسیت به انسولین را در مردان جوان سالم تا 13 درصد بهبود می بخشد.

به خاطر داشته باشید که این مطالعات بسیار کوچک بودند و شرکت کنندگان هیچ بیماری زمینه ای نداشتند.

از سوی دیگر، بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، داروهایی مصرف می‌کنند که بر کبد آنها تأثیر می‌گذارد و بسیاری از آنها NAFLD دارند، بنابراین باید آنزیم‌های کبدی خود را کنترل کنند.

اگر دیابت دارید، قبل از مصرف این مکمل ها باید با پزشک خود صحبت کنید.

چای

تجزیه و تحلیل 17 مطالعه به این نتیجه رسید که عصاره چای سبز در کاهش سطح قند خون ناشتا مفید است.

همچنین می تواند به کاهش سطح هموگلوبین A1C کمک کند، که نشانگر سطح قند خون در 2 تا 3 ماه گذشته است عصاره چای سبز به شکل مایع، پودر و کپسول موجود است انتخاب گسترده ای را می توان در آمازون یافت.

عصاره مایع را می توان در آب رقیق کرد، در حالی که پودر را می توان در اسموتی ها مخلوط کرد. با این حال، طعم قوی دارد.

دوز توصیه شده عصاره چای سبز بین 250 تا 500 میلی گرم در روز است. این مقدار را می توان از 3 تا 5 فنجان چای سبز یا حدود 1.2 لیتر به دست آورد.

اما مهم است بدانید که همه مکمل‌های عصاره چای سبز یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی از مکمل ها فقط حاوی برگ های خشک چای سبز هستند در حالی که برخی دیگر حاوی اشکال جدا شده از یک یا چند کاتچین هستند.

از آنجایی که مکمل‌ها برای اطمینان از ایمنی، خلوص یا تأیید محتویات توسط FDA تنظیم نمی‌شوند، فقط باید مکمل‌هایی را خریداری کنید که توسط یک آزمایشگاه مستقل برای تأیید خلوص و محتوا آنالیز شده‌اند.

کاتچینی که بیشترین ارتباط را با فواید سلامتی عصاره چای سبز دارد EGCG است، بنابراین باید مطمئن شوید که مکملی که مصرف می کنید حاوی آن است.