گوجه مینیاتوری در گلدان عامل برهم خوردن مراسم عروسی در اصفهان شد

یک مطالعه همچنین اثربخشی گوجه مینیاتوری در گلدان را در پیشگیری از سرطان پروستات نشان داده است اما پس از آن، ما نمی دانیم که آیا مکمل های لیکوپن همان اثر را دارند.

و نه تنها گوجه فرنگی به شکل فرآوری شده، بلکه حتی آنهایی که پخته شده اند نیز می توانند اثرات سلامتی بهتری داشته باشند.

با توجه به سطوح آنتی اکسیدانی بالای آن، گوجه فرنگی یک انتخاب عالی برای مبارزه با سرطان سینه است بزرگسالان مبتلا به سرطان که در مطالعات شرکت کردند، علائم پسرفت سرطان پس از مصرف مکمل لیکوپن را نشان دادند.

مصرف بیشتر لیکوپن نیز با کاهش خطر ابتلا به سرطان های ریه، روده بزرگ، دهان و دهانه رحم مرتبط است.

سلول‌های سرطانی می‌توانند سال‌ها خاموش بمانند تا زمانی که برخی واکنش‌های شیمیایی آنها را تحریک کند و خود را به منبع خون بدن متصل کنند.

گوجه

مشخص شد که لیکوپن این فرآیند پیوند را مختل می کند و در نتیجه از رشد بیشتر سلول های سرطانی جلوگیری می کند دلیل دیگری که گوجه فرنگی به مبارزه با سرطان کمک می کند، آدیپونکتین است که یک ترکیب قوی در میوه است.

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی همچنین نشان داده است که فشار خون را کاهش می دهد گوجه فرنگی همچنین غنی از پتاسیم است، ماده معدنی شناخته شده برای کاهش سطح فشار خون.

این به این دلیل است که پتاسیم اثرات سدیم را کاهش می دهد در واقع، هرچه پتاسیم بیشتری مصرف کنید، سدیم بیشتری از طریق ادرار از دست می دهید.

جدای از این، پتاسیم کشش دیواره رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد و فشار خون را بیشتر کاهش می‌دهد با توجه به انجمن قلب آمریکا، مصرف توصیه شده پتاسیم برای یک بزرگسال متوسط 4700 میلی گرم در روز است اما مراقب باشید که پتاسیم زیاد مصرف نکنید زیرا ممکن است منجر به سنگ کلیه شود.

طبق یک مطالعه اسرائیلی، درمان کوتاه مدت با عصاره گوجه فرنگی می تواند به کاهش فشار خون در بیماران کمک کند.

لیکوپن همچنین برای بهبود عملکرد رگ های خونی به طور کلی شناخته شده است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که اگرچه لیکوپن می‌تواند به کاهش سطح فشار خون بالا کمک کند، اما تأثیری بر سطوح طبیعی فشار خون ندارد مطالعات به این نتیجه رسیده اند که مکمل های لیکوپن می توانند اثرات مفیدی بر فشار خون داشته باشند.