یک کارتن اسباب کشی در شیراز 500 ساله در خانه ملکه پاکستان کشف شد

کارتن اسباب کشی در شیراز راه راه ضد الکتریسیته ساکن به مدیریت اثرات الکتریسیته ساکن کمک می کنند الکتریسیته ساکن نوعی بار الکتریکی است که زمانی که خروجی برای جریان آن وجود نداشته باشد، می تواند جمع شود.

هنگامی که الکتریسیته ساکن تولید می شود، محرک های بسیار سبک می توانند باعث ایجاد جریان بار الکتریکی شوند.

اگرچه بارهای ساکن بسیار کم هستند، اما می توانند اثرات ناخواسته یا مخربی روی برخی از محصولات، به ویژه لوازم الکترونیکی ایجاد کنند.

برای جلوگیری از چنین شرایطی، تجهیزات حمل و نقل مواد که برای حمل و نقل و ذخیره سازی الکترونیکی نگهداری می شوند باید با مواد شیمیایی یا مواد ضد الکتریسیته ساکن پردازش یا تولید شوند.

بارهای الکتریسیته ساکن زمانی رخ می دهد که مواد عایق با یکدیگر تماس پیدا می کنند عایق ها مواد یا وسایلی هستند که رسانای الکتریسیته نیستند.

کارتن

هنگامی که یک بادکنک باد شده به سطح عایق دیگری مانند فرش مالیده می شود، الکتریسیته ساکن در اطراف سطح بادکنک تولید می شود زیرا اصطکاک بار را تحمیل می کند و خروجی برای تجمع وجود ندارد.

این اثر تریبوالکتریک نامیده می شود. رعد و برق، نمونه دیگری از تولید و انتشار الکتریسیته ساکن است رایج ترین نظریه تشکیل رعد و برق این است که ابرها به یکدیگر ساییده می شوند و در هم می آمیزند و بارهای الکتریکی قوی در بین خود ایجاد می کنند.

این که مولکول‌های آب و کریستال‌های یخ در ابرها با تغییر بارهای الکتریکی مثبت و منفی ناشی از باد و گرانش منجر به افزایش پتانسیل الکتریکی می‌شوند.

پتانسیل الکتریکی اصطلاحی است که به محدوده انرژی الکتریکی پتانسیل در یک فضای خاص اشاره دارد هنگامی که پتانسیل الکتریکی به حد اشباع می رسد، میدان الکتریکی بسیار بزرگ ایجاد می شود و مناطق متوالی هوا خیلی سریع به هادی های الکتریکی تبدیل می شوند.

در نتیجه، پتانسیل الکتریکی به صورت رعد و برق به این فضاهای رسانا تخلیه می شود اساساً، الکتریسیته ساکن در پردازش مواد از یک فرآیند بسیار کوچکتر و بسیار کمتر چشمگیر عبور می کند.

هنگام حمل و نقل، مقوا در تماس با تجهیزات جابجایی مواد مانند قفسه ها یا آسانسورها و همچنین سایر جعبه های مقوایی اطراف خود اصطکاک ایجاد می کند.

در نهایت، پتانسیل الکتریکی اشباع می شود و اصطکاک باعث ایجاد جرقه به دلیل شکاف هادی می شود این تخلیه ها ممکن است باعث آسیب به وسایل الکترونیکی در جعبه مقوایی شود.