فردی که با خوردن پسته امین زاده دیوانه شد

پسته امین زاده عضوی از خانواده بادام هندی است و از نظر تاریخی قدیمی ترین آجیلی است که برای قرن ها مصرف می شده است.

آنها تمایل دارند در مناطق خشک در آب و هوای گرم رشد کنند نام پسته از کلمه یونانی “Pistakion” به معنای آجیل سبز گرفته شده است.

آنها پوشش سفید سختی در اطراف خود دارند و دارای پوست نازک متمایل به قرمز در اطراف هسته های سبز هستند.

منشأ پسته از خاورمیانه و آسیای مرکزی است آنها به صورت خوشه ای منتقل می شوند و عمدتاً توسط باد گرده افشانی می شوند. پسته دراز و کروی به طول 1.5 تا 2 سانتی متر است پوشش سخت اطراف هسته تمایل به جدا شدن از یک طرف دارد بدون اینکه هسته سبز را ترک کند.

پسته

ترکیه، ایران، لبنان، افغانستان و کمی شمال به قفقاز در روسیه موطن اصلی پسته هستند.

پسته سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، لوتئین، زآگزانتین، آنتوسیانین ها، پروآنتوسیانیدین ها و غیره است. همچنین حاوی ویتامین B6، B1، پروتئین، فیبر، مس و فسفر است.

علاوه بر این، آنها یکی از آجیل های کم کالری و کم چربی هستند بنابراین، پسته فواید سلامتی قابل توجهی دارد. به عنوان مثال، آنها به کاهش وزن، ارتقای سلامت قلب، کاهش خطر سرطان و غیره کمک می کنند.

پسته حاوی چربی های خوب مانند چربی های چند غیر اشباع و چربی های تک غیر اشباع است چربی های غیراشباع موجود در پسته قلب را تغذیه می کند.

پسته همچنین به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند و به کاهش خطر سکته کمک می کند این به دلیل مقدار مناسب فیتواسترول موجود در پسته است جذب کربوهیدرات های غذایی را دربدن کاهش می دهد.

کربوهیدرات ها در بدن به قند تبدیل می شوند کربوهیدرات اضافی در بدن منجر به افزایش سطح قند خون می شود چربی های سالم موجود در پسته به کاهش فشار خون در بدن کمک می کند.

علاوه بر این، آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها، پلی فنول ها، ویتامین E و ویتامین C هستند همه این مواد مغذی به بهبود خاصیت ارتجاعی عروق خونی شما کمک می کنند.