لوله درزدار کشاورزی خانه رئیس جمهور آمریکا بر اثر اتصالی برق منفجر شد

از لوله درزدار کشاورزی برای تامین آب کل مزرعه استفاده می شود و کار کشاورز را آسان می کند بیایید عمیقاً در کل فرآیند کاوش کنیم.

کشاورزی کلید توسعه تمدن بشری است این ستون اصلی توسعه اقتصادی هر کشوری است سیستم اصلی که می تواند کل کشاورزی را پردازش کند، آبیاری است.

پیش از این مردم سطل های آب را از چاه ها و کانال ها حمل می کردند و روی محصولات خود می ریختند زمانی که تکنیک های بهتری توسعه یافت، ساخت کانال ها، دایک ها، سدها و تأسیسات ذخیره آب را آغاز کردند.

امروزه انواع مختلفی از آبیاری برای کشاورزان در دسترس است که همگی مزایا و معایبی دارند برخی از روش ها برای برخی محصولات کشاورزی مناسب تر از روش های دیگر هستند.

لوله

آبیاری سطحی را معمولاً «کاربرد آب با تغذیه گرانشی» می نامند در این کار آب با کمک سدها، کانال ها و شیارها به محصولات کشاورزی می رسد.

این ذخیره آب مورد استفاده قرار می گیرد زیرا هر زمان که بخواهید می توانید آن را باز و مسدود کنید بیشتر آبیاری سطحی با حوضه انجام می شود و بیشتر برای درختان میوه استفاده می شود.

لوله درزدار کشاورزی برای انتقال و توزیع آب مانند لوله های دروازه ای یا انعطاف پذیر استفاده می شود که به طور گسترده به آنها لوله پلی می گویند.

آنها معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند و قطر آنها بین 6 تا 12 اینچ است. پورت های مختلفی در کنار لوله ها حداقل از 20 تا 40 اینچ نصب می شود.

لوله درزدار کشاورزی کم فشار دارای پورت هایی پس از تحت فشار قرار گرفتن لوله است آبیاری سطحی رایج ترین نوع است که 85 درصد از زمین های آبی جهان را به خود اختصاص می دهد.

این دومین نوع آبیاری رایج از سرهای بارانی، شیلنگ ها و لوله ها برای تامین آب به خاک استفاده می کند این به محصولات کمک می کند تا آب را در تمام حرکات مانند الگوهای دایره ای، جانبی و مستطیلی دریافت کنند.

از این نوع آبیاری می توان برای مناطق مسطح یا شیبدار استفاده کرد. لوله های آبیاری کشاورزی که برای این نوع آبیاری استفاده می شود لوله های HDPE می باشد.

در حال حاضر اکثر کشاورزان به لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا وابسته هستند زیرا مزایای زیادی را ارائه می دهند این لوله ها مستعد نشت هستند و اجازه می دهند گالن های آب در طول فصل از آنها عبور کند.